TATRA - 111
Těžký nákladní terénní automobil
Všeobecné údaje
Celková hmotnost 18.800 kg
Pohotovostní hmotnost 8.600 kg
Nosnost
- na silnici 10.200 k
- v terénu 7.200 kg
Rozměry
- délka 8,3 m
- šířka 2,5 m
- výška 3,05 m
Rozvor 4,175+1,22 m
Rozchod přední/zadní 2,08/1,8 m
Světlá výška 0,29 m
Ložná plocha 5x2,34x0,5 m
Taktické údaje
Maximální rychlost 61,5 km/h
Stoupavost 54 %
Nájezdový úhel
- vpředu 45
- vzadu 22°
Spotřeba paliva 45 l
Brodivost 0,8 m
Palivová nádrž 160 l
Pohon 6 x 6
Motor
- typ T-111 A
- počet válců 12 do V
- palivo nafta
- výkon 132,5 kW
- chlazení vzduchem
Spojka suchá, dvoukotoučová
Převodovka 4+1
Přídavná převodovka 2°
Nápravy výkyvné nezávislé
Pérování listové pružiny
Řízení šnek s kolíkem
Brzdová soustava pneumatická
Pneumatiky
- rozměr 11,00-20
- huštění individuál
Automobil TATRA 111 byl vyvinut v roce 1943 pro německou armádu. Po válce se vyráběl dále a byl zařazen do výzbroje československé armády, která tímto získala kvalitní těžký automobil. Původní verze měla dřevěnou kabinu, nosnost 6 tun a měla nízkou spolehlivost. Různými úpravami a zlepšení kvality výroby se spolehlivost zvýšila a též se zvýšila nosnost. Nejrozšířenější verze v československé armádě byla T-111 N. Tento typ měl plechovou kabinu a naviják.